سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ
تیم پنجه عقاب شهید شریفی تبریز

تیم پنجه عقاب شهید شریفی تبریز

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

نويسندگان

آرشیو مطالب

لینکهای مفید

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 18
بازدید کل : 8038
تعداد مطالب : 15
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

چرادروازبان شدم

 

چرا دروازه بان شدم:

 

خیلی اتفاقی . با آمیزه ای از مسائل شخصی ؛ جغرافیائی و حقوقی! ترکیبی از ملال و تصادف . در شش سالگی هافبک بودم ولی ناگهان خود را درون دروازه یافتم.

 

علت محبوبیت فوتبال :

 

گویی برای یک ساعت و نیم دنیا از حرکت بازایستاده و شما فقط به یک توپ می نگرید. هرکس می تواند طی این مدت قصه مورد علاقه یا چیزی که ذهنش را در برگرفته دنبال کند و پس از بازی همه چیز به حالت عادی بازمی گردد.

 

نقش شانس در فوتبال :

 

فوتبال در ترکیب کلی اش جایی بین شانس ؛ قوانین و توانائی بازیکنان جای گرفته. همین ترکیب هم هست که آن را جذاب کرده . حوادث غیر منتظره هستند که فوتبال را جذاب می کند. هر بار بازی شروع می شود؛ نمی دانم چه رخ خواهدداد و به کجا می رسیم. خصوصا آن که به عنوان یک دروازه بان بیشتر یک ناظر هستید و انتظار وقوع حادثه ای را می کشید. من معمولا نقشی در کنترل شرایط ندارم ولی از همین عدم قطعیت شرایط لذت می برم.

 

دستیابی به اعتماد به نفس مهم ترین چیزی است که باید پیش از هر بازی بدان دست یافت.

 

تغذیه قبل از بازی:

 

انتخاب نوع غذا و زمان خوردن اهمیت بسیاری دارد. اگر بازی در شب برگزار شود ؛ حدود ساعت 5 عصر غذای مختصری مثل چای با بیسکوئیت یا کمی ماکارونی  با روغن زیتون می خورم. اگر بازی حوالی ساعت 3 عصر انجام شود حدود ساعت یازده و نیم ماکارونی با پنیر می خورم. غذای من طی روزهای بازی در 15 سال گذشته همینها بوده است.

 

توصیه به دروازه بانهای جوان:

 

باید در هرجلسه تمرین سختکوش باشید.باید برای حرفه ای شدن جان کند. همیشه متواضع بمانید و اولین نفری باشید که از خود انتقاد می کنید.



 

تاريخ : پنجشنبه 1391/07/20 | | نویسنده : مـــــهدی بـــــاغانی

 

 

اسیدلاکتیک چیست؟

اسیدلاکتیک یک ترکیب بی‌رنگ است که تقریباً توسط تمامی بافت‌های بدن تولید می‌گردد و برای فعالیت‌های بدنی ضروری می‌باشد. زمانی‌که اسیدلاکتیک تولید شد از طریق جریان خون در تمام بدن به‌طور دائم گردش می‌نماید. البته در مقدار بسیار ناچیز. اسید لاکتیک را هم می‌توان همانند کراتین به‌صورت مصنوعی برای مصرف در (PLA) تولید نمود. با این اوصاف ممکن کردن اسیدلاکتیک مسئله‌ای است که برای هر کسی جای حدس و گمان دارد.

اسید لاکتیک به‌طور معمول از تخمیر گلوکز که یک کربوهیدرات است و از طریق پروسه گلیکولسیز حاصل می‌گردد که یک پروسه شیمیائی است که در آن گلوکز با شکسته شدن به اسید Pyruvic مبدل شده و دی‌اکسیدکربن، آب و انرژی (ATP) آزاد می‌گردد. اگر میزان اسید Pyruvic مازاد باشد آن وقت است که اسیدلاکتیک تشکیل می‌گردد.  

▪ به هر حال این یک واکنش برگشت‌پذیر می‌باشد هنگامی‌که اسیدلاکتیک اکسیژن دریافت می‌کند دوباره به اسید Pyruvic جهت استفاده بعدی در بدن مبدل می‌گردد. اسید لاکتیک توسط خون از عضله گرفه (منقبض) شده به کبد فرستاده می‌شود و در آنجا دوباره به اسید Pyruvic مبدل می‌گردد و سپس به دی‌اکسیدکربن، آب و اندانسیون تری فسفات (ATP)

▪ اسید لاکتیک یک محصول ثانوی می‌باشد که توسط بافت‌های بدن و علی‌الخصوص توسط عضلات جهت دستیابی به انرژی به‌وسیله متابولیزه کردن گلوکز در غیاب اکسیژن تولید می‌گردد. گلوکز یا از طریق جریان خون و یا از طریق فرم ذخیره شده آن در عضلات (گلیکوژن) تأمین می‌گردد. از این سیستم انرژی‌رسانی به‌عنوان سیستم انرژی‌رسانی غیرهوازی (anaerobic) نام می‌برند.

▪ اسیدلاکتیک (در مقادیر زیاد) معمولاً در طول تمرینات سخت و نفس‌گیر تشکیل می‌گردد. مقدار زیاد اسیدلاکتیک در عضلات می‌تواند منجر به گرفتگی عضلانی گردد.  

▪ اسیدلاکتیک با تخمیر لاکتوز قند موجود در شیر باعث ترشی شیر می‌گردد. همین خاصیت اسیدلاکتیک باعث شده از آن به‌عنوان یک ماده مفید در مقاصد تجاری از قبیل تهیه پنیر، نوشیدنی‌های غیرالکلی (کوکاکولا، لیموناد) و موادغذائی دیگر استفاده گردد. 

 

اسید لاکتیکی که به هنگام اجرای فعالیتهای ورزشی تشکیل میشود چه سرنوشتی دارد؟                         

نظریه کلاسیک در مورد سرنوشت اسید لاکتیک این است که بیشترین مقدار آن را از طریق چرخه کوری در کبد به گلیگوژن تبدیل می شود و در نتیجه برمقدار (( مصرف اکسیژن مازاد پس ورزش))(یعنی وام اکسیژن) می افزاید. در حالی که شواهد اخیر نشان می دهد که این امر واقعیت ندارد و اصولا اسید لاکتیک پس از پایان فعالیت ورزشی اکسیده می شود. به این معنی که،اسید لاکتیک به اسید پیرویک تبدیل می شود و در قلب، عضلات اسکلتی غیر فعال  وسایر اندامها به مصرف می رسد. بر آورد میشود که 70٪ از اسید لاکتیک تولید شده به هنگام ورزش اکسیده میشود،20٪ ان در تشکیل گلیکوژن نقش دارد و 10٪ بقیه به اسید امینه تبدیل می شود.

توجه کنید که اسید لاکتیک خیلی سریعتر با اجرای فعالیت سبک پس از قطع ورزش سنگین دفع می شود تا اینکه ورزشکار بدون حرکت باشد و استراحت کند. توجیه این مطلب بر اساس این واقعیت استوار است که فعالیت ورزشی سبک و مستمر فرایند اکسایش اسید لاکتیک در مرحله برگشت به حال اولیه که در دفع اسید لاکتیک موثر باشد حدود 30 تا 40 ٪ حدکثر مصرفی است. فعالیت شدید تر احتمالا سبب تولید اسید لاکتیک می شود و در نتیجه از سرعت دفع آن می کاهد. 

 



 

 

تاريخ : جمعه 1391/06/17 | | نویسنده : مـــــهدی بـــــاغانی

 

 

 

   

 

 

هیچ بازیکن لیگ برتری به اندازه بنتنر در نبرد های هوایی بازنده نبوده است (107 بار) ، ولی او در شروع مجدد ها شانس خود را امتحان کرده است و در مقام سوم قرار دارد (7 بار).

 


'چه از روی مستی و یا چه از روی یک شیرین کاری تبلیغاتی ، او شرت ورزشی خود را پایین کشید. او اخلاق بدی دارد و فکر می کند که بزرگترین مهاجم زنده ی دنیا است.' این انتقادات - به علاوه ی بسیار دیگری که اینجا تکرار نشده اند - از زمانی که مهاجم سابق آرسنال به غول های تورینی پیوسته است ، به نیکلاس بنتنر و یوونتوس وارده شده است.ماه های پر آب و تابی که مژده ی آمدن قطعی ' بازیکن تاپ ' معروف به یوونتوس را می دادند ، موجب شد تا هواداران یوونتوس به این باور برسند که یک مهاجم از بین چند گزینه ی با ارزش به منظور تبدیل قهرمان فصل گذشته ی سری آ به مدعی جدی در بازگشتشان به سطح اول فوتبال اروپا ، از راه برسد. با این حال هنگامی که گرد و غبار از بین رفت ، تنها مرد 24 ساله ی دانمارکی بود که آمد ، با هیچ چیزی در دنیا نمی توان هوادارن یوونتوس را متقاعد کرد که وعده های مدیریتی باشگاه محبوبشان به تحقق رسیده است.به اعتقاد آن ها ، هیچ کس در باشگاه تلاش به انجام این کار نکرد ، مدیر ورزشی یوونتوس ، جوزپه ماروتا ، با ارزیابی صادقانه از مهاجم جدید خود گفت : "بنتنر ، مهاجم کلاس بالایی نیست که ما امید به جذب آن داشتیم." او اضافه کرد : "اما این فرصتی بود که ما در شرایط سخت بازار داشتیم." با آمار و ارقام وسیع وارد شده در WhoScored.com ، ما سعی می کنیم دقیقاً بفهمیم که بازیکن مورد نظر ما چه چیزی را به ترکیب آنتونیو کونته اضافه می کند.

گل ، گل و باز هم گل

به عبارت ساده تر ؛ در فصل گذشته چسباندن توپ به تور دروازه ی حریف ، مشکلی واقعی برای کلیه مهاجمین یوونتوس بود. علی رغم این که آن ها دومین خط حمله ی لیگ را دارا بودند ، الساندرو متری ، بهترین گلزن آن ها ، تنها 10 بار موفق به گلزنی برای بیانکونری شد. ....

 

لطفا ادامه مطلب را بخوانید ...

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: